Ambasadorul României la Londra, Ion Jinga, a cerutproducătorilor emisiunii „Top Gear”, difuzată de posturile BBC 2 șiBBC, reeditarea episodului filmat în România și scoaterea unorreplici „ofensatoare” referitoare la „țigani” și la filmul”Borat”.
Guvernul român le-a cerut producătorilor emisiunii „Top Gear” săscoată o serie de remarci „ofensatoare” făcute la adresa României,în episodul „Decapotabile în România”, de către prezentatorulshow-ului, Jeremy Clarkson, scrie cotidianul Sunday Express înediție electronică.
Jeremy Clarkson, James May și Richard Hammond au filmat primulepisod din noua serie a emisiunii „Top Gear”, de la BBC 2, înRomânia. În momentul în care s-au deplasat în zonele rurale,Clarkson și-a pus pălărie și a spus că „intră în țara lui Borat”,făcând referire la filmul „Borat” cu Sacha Baron Cohen în rolulprincipal. În timpul episodului, care a fost difuzat săptămânatrecută, Clarkson spune: „Port această pălărie pentru ca țiganii săcreadă că sunt de-al lor. Mi s-a spus că pot fi violenți dacă nu leplace cum arăți”. O altă remarcă făcută de Clarkson se referă laniște localnici care, într-un sat, construiau o casă. Prezentatorula spus că aceștia înalță „spânzurători”, scrie SundayExpress.
De asemenea, Clarkson apare în episodul filmat în Româniaspălându-se pe față și spunând „cât de tare – apă comunistăproaspătă”, mai scrie Sunday Express, adăugând că remarca a fostfăcută în pofida faptului că România nu este condusă de comuniștiși „este puțin probabil să fie o democrație socialistă dupăalegerile care se desfășoară duminică”.
Sunday Express spune că ambasadorul României la Londra a intervenitspunând că „este surprins și dezamăgit” de referirile la „Borat” șila „țigani”.
Contactat de MEDIAFAX, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) aconfirmat faptul că ambasadorul Ion Jinga a adresat o scrisoareproducătorilor emisiunii „Top Gear”, din cauză că unele dintrecomentariile făcute de Jeremy Clarkson la adresa României – „o țarăa țiganilor” sau „țara lui Borat” – nu corespund realității.
Ambasada precizează că „anticipează un răspuns pozitiv la cererilede modificare”, mai scrie Sunday Express.
„Top Gear” a ajuns cea mai cunoscută revistă auto din lume cuajutorul show-ului TV cu același nume, care raportează ca audiențăun miliard de telespectatori, fiind a doua cea mai urmărităemisiune din lume, după „Oprah”. Emisiunea „Top Gear” atinge unpublic din peste 94 de țări și rămâne fidelă conceptului de a facemașinile distractive.